Business Factory Food (BFFood), a aceleradora vertical do sector alimentario galego impulsada pola Xunta de Galicia e dinamizada polo Clúster Alimentario de Galicia (Clusaga) e empresas de referencia na industria alimentaria galega, vén de seleccionar os 15 proxectos beneficiarios da súa VI Edición. Dos elixidos, 5 accederán ao programa de consolidación e 10 ao de aceleración. A gran maioría deles proceden de startups galegas, pero tamén están presentes iniciativas de Reino Unido e Portugal, así como de Castela e León e Murcia.
Os proxectos beneficiarios recibirán apoio integral e especializado, acceso a mentoría, formación, coaching, servizos técnicos, infraestruturas e medios especificamente concibidos para o seu ámbito de desenvolvemento. O obxectivo é impulsar a súa idea innovadora para facer fronte aos retos do sector alimentario.
Ademais, cada startup do programa de consolidación, de doce meses de duración, terá a oportunidade de recibir apoio económico a través dun préstamo participativo por parte da Xunta a través de XesGalicia, que podería conlevar unha opción de capitalización de ata un máximo de 250.000€. No caso do programa de aceleración, de nove meses de duración, os proxectos poderán acceder a financiamento do Goberno galego a través da Axencia Galega de Innovación, de 25.000€ a fondo perdido, e de XesGalicia, a través dun préstamo participativo que podería conlevar unha opción de capitalización de ata 50.000€.
Despois de cinco edicións, BFFood acumulaba 288 candidaturas recibidas e 61 proxectos impulsados, tanto a nivel nacional coma internacional. Agora, na VI Edición, suma 47 propostas de proxectos presentadas a esta convocatoria, e 15 novas iniciativas innovadoras de emprendemento, que impulsará ao longo de 2024.
Asimesmo, un total de 22 empresas líderes do sector alimentario galego forman parte da equipa de mentores da Business Factory Food. O seu labor na aceleradora é plantexar os retos reais da industria da alimentación aos que os proxectos beneficiarios deben dar resposta, participar no Comité de Selección e apoiar e acompañar ás iniciativas elixidas na súa chegada ao mercado, xerando oportunidades de negocio para ambas partes.
Nomeadamente, as empresas mentoras dos proxectos seleccionados na VI Edición de BFFood serán Bodegas Casa Montepío, Casa Grande de Xanceda, Cafés Candelas, CAPSA, CLUN, Congalsa, GADISA, Grupo Nueva Pescanova, Grupo Pereira, Leche Celta e Quescrem. Xunto a elas, as entidades Fundación Juana de Vega, AGACA e ANFACO tamén participan como mentoras nesta edición da aceleradora.
AGROLINK: Desenvolverá unha gama de servizos para produtores agrarios a través da dixitalización completa do caderno de campo e a optimización do uso compartido da maquinaria, minorando os custos de produción e xerando un novo marketplace para produtores.
AMARELA LEAF WHEY: Pretende desenvolver unha nova solución de envasado sostible para o sector lácteo empregando papel creado a partir de subprodutos alimentarios que incremente a vida útil dos alimentos e a súa sustentabilidade.
BENIU: Presenta solucións para a diagnose de cultivos e a aplicación de tratamentos fitosanitarios a través de drons.
REMOLONAS: Este proxecto desenvolve novas solucións para combater o desperdicio alimentario a través da creación de novas canles de distribución dos excedentes de produción para a súa reintrodución nas canles de venda e chegada ao consumidor.
EMPROMAR: Mediante modelos baseados en IA e xemelgo dixital, implantará un novo sistema de predición de episodios tóxicos para a optimización nos tempos de resposta na industria do mexillón e os seus produtores.
FRUIWA: Desenvolve novas bebidas sostibles e saudables en base froita destinados a persoas con diabetes.
IMPACT UPCYCLED: Esta iniciativa desenvolve produtos e ingredientes a partir da revalorización de subprodutos da industria alimentaria para o desenvolvemento de novos produtos de alto valor engadido.
NTENTE: Aporta unha nova solución de comunicación entre consumidor e fabricante, optimizando experiencia de compra e maximizando a visibilidade das marcas, así como a súa localización nos diferentes puntos de venda.
PASTORAL: Desenvolverá unha nova plataforma de xestión baseada en IA que integrará sensórica avanzada nos animais e permitirá a adopción de prácticas coma o Pastoreo Rotacional Intensivo Manexado (MIRG)
SIMBIOSIS ACUICOLA: Propón o desenvolvemento dunha solución de cultivo de algas para combater a eutrofización das augas e obter compostos de elevado interese comercial para sector cosmético, farmacéutico e alimentario, entre outros.
ANFOOD: Desenvolvemento dun sistema de cámaras intelixentes plug & play baseado en IA para detectar anomalías na cadea de produción de alimentos e maximizar as garantías de seguridade alimentaria e a velocidade no procesamento da información.
GRADHOC: Plataforma multiprotocolo de IA para a monitorización e xestión de activos, optimización e automatización de instalacións de refrixeración e análise preventivo e preditivo.
PERUSIÑAS: Desenvolvemento de galletas con materias primas galegas de proximidade, da máxima calidade e calidades organolépticas, cun envasado 100% reciclable, reutilizable e retornable.
Petit Papao Bio: Desenvolvemento dunha nova gama de produtos infantís (4-36 meses) saudables e en formato conxelado.
SALMOIRA: Proxecto centrado na revalorización dos produtos do mar que desenvolverá novas receitas e sabores no seu laboratorio de I+D+i, industrializándoas e valorizando subprodutos e descartes da industria pesqueira e, ao tempo, recuperando a tradición.